روند محال کاهش قیمت مسکن 

روند محال کاهش قیمت مسکن 
روند محال کاهش قیمت مسکن 

به اظهارات کارشناسان و مسئولان بازار مسکن افزایش ۵۰ درصدی نرخ مسکن در سال ۹۹ را پیش ‌بینی کردند، ساخت مسکن .‌های ملی تا سه سال آینده طول می‌کشد و تاثیری در کاهش نرخ مسکن ندارد به گزارش آهن پر ایس در اخبار بازار مسکن، تحلیل داده‌ های لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد...

به اظهارات کارشناسان و مسئولان بازار مسکن افزایش ۵۰ درصدی نرخ مسکن در سال ۹۹ را پیش ‌بینی کردند، ساخت مسکن های ملی تا سه سال آینده طول می‌کشد و تاثیری در کاهش نرخ مسکن ندارد به گزارش آهن پر ایس در اخبار بازار مسکن، تحلیل داده‌ های لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد نرخ دلار رای واردات کالا های اساسی ۴۲۰۰ تومان و هم چنین برای واردات سایر کالا ها نرخ دلار  8500 تومانی در نظر گرفته شده است. هم چنین در بخش دیگر این لایحه رشد ۱۳ درصدی بودجه عمرانی اختصاص یافته است.
  از این رو با تشدید تحریم‌ های امریکا و کاهش سطح درآمد های دولت این مردم هستند که زیان‌ های وارد شده در بخش اقتصاد را متحمل می‌ شوند.حال با کاهش فروش میزان نفت دولت تمهیداتی را در نظر گرفته تا با این شیوه‌ ها بخشی از بودجه خود را از طریق درآمد مردم جبران کند.
بنا بر این رشد ۱۳ درصدی بودجه عمرانی در لایحه سال ۹۹ هم نشان از این دارد که دولت دیگر به فکر توسعه بنا های عمرانی یا زیر ساخت‌ های جدید نیست، بلکه هدف دولت در این لایحه اتمام طرح ‌های نیمه تمام کشور است. قطعا رکود صنعت ساخت‌ و ساز تاثیر مستقیمی بر گرانی مسکن و کاهش سطح معیشت مردم دارد.
با توجه به احتمال افزایش دستمزد کارگران و رشد نرخ دیگر نهاده‌ های مرتبط با ساخت ساختمان، هزینه ساخت خانه افزایش خواهد یافت و نرخ تمام شده تولید ساختمان متاثر خواهد شد.با اشاره به پیش ‌بینی مسئولان بازار مسکن، مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی نرخ مسکن در سال ۹۹،  با آن که دولت وعده ساخت چهار هزار و ۴۰۰ هزار دستگاه ساختمان داده است اما تنها ۷۰ تا ۸۰ هزار قرار داد را قرار است اجرا کند.
شایان به ذکر است اگر چه مسئولین کشوری تاکید بسیاری به عدم هم بستگی میان نرخ ارز و بازارهای داخلی دارند اما شواهد موجود حاکی از آن است که نه تنها بازار مسکن بلکه سایر بازار های فعال متاثر از نرخ ارز می باشند و بدین ترتیب اگر مسئولان اندیشه ایی صحیح و کار آمد ارائه کنند تمامی مشکلات جامعه بهبود پیدا میکند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)